< Till bloggens startsida

Hejdå snön?

Äntligen har det börjat tina lite mer, plusgrader gillar vi! Helgen består av jobb, ska inte klaga då man bara jobbar var 6:e helg men det känns lika tungt varje gång, konstigt det där. Jobbade kväll igår men han ändå med ett glas rött hos grannen. Blev en ganska tidig kväll eftersom jag skulel upp o jobba idag och jag var så sliten igår efter jobbet. Längtar till kl 17 då jag får åka hem till vårt underbara hus.

Man har som börjat komma in i huslivet lite nu, vant sig vid ytorna och det stora köket och det höga taket. Börjar redan fundera vad jag ska pyssla med och hur jag ska inreda i de små sovrummen. Ett är just nu ett gästrum och ett är "kontor". En säng i det ena och ett skrivbord i det andra, ser ganska tomt ut. Har bett L hämta ned en byrå i furu från vindan som jag ska slipa och måla vit och så byta ut knopparna på lådorna, de kommer nog bli fint, då kan den göra sängen sällskap i gästrummet. Pianot står fortfarande hemma hos mamma, tar inte hem et förrän det torkat upp ordentligt och är lite varmare ute så det inte förstörs. Väggen bakom tv:n vill jag tapetsera, antingen en vit tapet med vitt mönster eller en ljus turkos aktig med fåglar och lite andra mönster. Väggen i tvättstugan vill jag sätta färg på men det får vänta tills vi fixar hela tvättstugan. Ska göra en lång bänk efter hela väggen med skåp under, perfekt förvaring! Förvaring har vi rätt ont om just nu eftersom vi inte hunnit bygga garaget ännu, har inget förråd inne. Så det ska bli mycket skönt när vi får till det. Blir att börja lite smått sommaren 2013 men kommer nog stå klart först sommaren 2014. Vi hade tänkt göra allt själva på garaget, eftersom vi har tid på oss, är ingen stress med garaget, så spar man massa pengar på att göra det själv också.

Steg ett är tomten och målning av huset till sommaren, finns det någon frivillig som vill komma och dra några penseldrag så är ni varmt välkomna! :)

Justja, ska se om jag hittar några bra trädgårdstidningar som man kan få lite inspiration av. Vi hörs hade!




Kommentarer
Marcus glad

Hejsan. Vilket fint hus ni har byggt. Vi är i startgropparna till å bygga ett likadant hus som er. Får man fråga hur eran planlösning ser ut?? Hur ni fått in 10 Kvadrat till, för de har vi också tänkt å ha.

MVH Marcus

2012-04-12 @ 10:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0