< Till bloggens startsida

Tapeter, golv och köksinstallation

I helgen har det gått framåt. Har varit en jobbig helg men mycket har hänt i husbygget. Målaren blev färdig i fredags så alla väggar är målade/tapetserade. Något vi lärt oss är att kolla alltid upp priset för tapeterna innan ni väljer dem, annars får ni en räkning på 8000kr mer än vad ni förväntat er. Så vart det i vårt fall. Inte för att det är någon jättestor grej och jag tycker verkligen det är värt pengarna, men man blev lite smått chockad, och det är ju bara skylla sig själv. Tydligen kostade tapeterna vi valt 900kr/rulle. Tur att vi bara tapetserat 2 väggar :) Det blev stor-grov-städning i huset i lördags. Mamma och pappa dammsög hela huset och torkade alla fönsterbänkar, själv stod jag i nocken och torkade taket så nu har vi kastat ut stor-ställningen eftersom den inte behövs nå mer.

Köket började vi installera igår eftermiddag. Stig och Maria var och hjälpte oss bära in all köksinredning och det var guld värt. Det går ju fort som tusan, färdigmonterade skåp is the shit. Det underlättade otroligt mycket. Idag jobbar jag ända till 21:15 så blir inget besök ute i huset för mig. Sen är det bara 2 dagar till semester!! Ska bli otroligt skönt. Försöker få tag på Amanda för att boka tid för klipp och färg för det har jag faktiskt tänkt unna mig nu under semestern.

Här kommer lite bilder:
     

Kommentarer
sofie

gud så härligt för er! ni juh fått gjort massvis!! ser jätte fint ut! gillar kyl och frys och tapeterna såklart:D säg till om du har tid ses nå i veckan gumman!.. åh juste.. klipptid må jag också boka!=).. sov gott!! :) pusss! <3

2011-09-26 @ 23:56:27
URL: http://ellasofie.myshowroom.se
Marcus

Hej på er!



Kul o se att det tar form!

Ser fram mot fler bilder o ni verkar ha gjort ett kanonjobb sen vi lämnade er!!



Marcus

2011-10-07 @ 19:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0