< Till bloggens startsida

Party, slappdag, hundkurs och flytt!

Ja jag har verkligen hunnit med mycket i helgen. I fredags var jag hos Carina och Ingemar och tog ett glas vin och åt lite småplock tills vi åkte in till Olivers för käk med Linus gäng från Telia. Mycket trevlig kväll som slutade i fyllan och hela lördagen var förstörd för man var så sliten. Har då supit för flera månader framåt känns det som. Blev alltså inte många knop i lördags, låg och såg film hela eftermidddagen och kvällen och åt go mat oxfilé med klyftpotatis och löjromskrustader mumma :) Igår var husse och körde skoter i finvädret medans matte och hund var på lydnadskurs. Det var mycket lärorikt och givande men Rambo var hur ofokuserad som helst. Han var mer intresserad av alla andra hundar och dofter som fanns i lokalen än i de övningar vi skulle göra. Inte ens köttbullar lockade honom haha. Ska försöka få lite pli på han, men samtidigt kan jag inte tycka dåligt om de, han älskar ju andra hundar. Och jag förstår hur uppspelt han måste ha varit då han fick träffa 7st andra hundar på en och samma gång! Men jag hoppas de går bättre nu på söndag, ska öva lite med honom innan och ta med mig något som jag vet han gillar, typ lax eller i värsta fall oxfilé haha. Senare på kvällen käkade vi rester från lördagen och sedan flyttade vi ett lass ut till Rutvik så nu är det i princip bara de möbler vi ska ha i ettan i stan kvar att flytta och även rensning av vinden. Tänkte börja med vinden efter jobbet ikväll, ska bli skönt att få de gjort för på torsdag när jag slutat åker vi bil ner till Borlänge för att göra slutbeställningen på huset. Allt händer så snabbt nu, det är hur kul som helst! Blir att göra de på fredagen sedan ta in på hotell natten fredag till lördag, kanske käka nån god middag och bara få vila ut under natten. Sen blir de köra hem på lördag morgon och om vi orkar flytta på lödag kväll, annars tar vi det på söndag morgon och så får vi städa ur lägenheten på söndag kväll. Det ska nog hinnas med allt, är trots allt bara en tvåa vi bor i. Hade möte med Bröderna Andersson i morse, det gick bra, de verkar jättebra, det enda vi hade frågor om var ltie grejer som vi hade tänkt göra själva som de hade med i offerten. Men det skulle lösa sig också, vi ska bara maila dem och så plockar de bort de från offerten och skickar en ny. Har inte hunnit boka resan i april ännu, SKA göra de ikväll, måste bara komma ihåg de. Kommer alltid på de när jag sitter på jobbet och härifrån kan jag inte göra betalningen. Men ikväll då gör jag det :) Nu ska jag springa upp och käka lunch, är så hungrig så jag dör. Skriver mer sen todeloo!


Kommentarer
Sofie

va kul med hundkurs! söta rambo! ;).. så kul att de sker massa med huset å allt! jag vill veta allt så uppdatera ofta och fortsätt så!:D

BOKA NU! älskar ordet BOKA!:D vad var de som var en hemglig grej på g som du skrev om för några inlägg sen??:)

2011-02-21 @ 22:43:28
URL: http://ellasofie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0