< Till bloggens startsida

Spring time!

Nu är våren här! Snön är snart borta och man har sopat upp grus från vägar, solen skiner nästan varje dag och man har sån där bra känsla i kroppen när sommaren närmar sig. Visst gillar jag vintern, mörkt och mysigt där kring jul och rikigt fina dagar i mars men vintern är tyvärr något för lång här uppe i Norrland. Å andra sidan är de mycket roligare att åka utomlands när man varit i denna kyla men för mig hade det då inte gjort något om sommaren varit längre. Nu börjar man fundera vart vi ska åka och resa efter att huset är klart. Vann ju 5000kr i resecheckar i en tävling som vi hade på jobbet :) Dessa ska vi spendera, helst nu, men det är omöjligt. Förmodligen först om ett år men jag längtar redan! Dubai är ett alternativ som jag håller starkt för. Linus har börjat prata om att åka till Prag, vilket låter jättekul, men ett varmt land är ändå ett varmt land. Kan ju vara varmt där också men det är ingen riktig solsemester. Nå vi får se, lär ju hinna kolla in många ställen innan de väl blir av.

Nu är de nära med husbygget. Den andra maj börjas det med grunden. Jag är jättesugen på att börja kolla klinker, kakel, golv o tapeter och jag tror att det är bra att vara ute i god tid annars står man där och bara plockar nånting för att man måste. Så jag ska försöka ta mig till lite ställen och titta runt. Förhoppningsvis hittar man mycket på samma ställen, skulle kännas bra att ha ett ställe dit man kan vända sig lätt om de skulle hända nåt och man snabbt måste ha tag i saker. Vet då ett ställe dit jag inte ska gå och kolla iaf. Det misstaget gjorde vi när vi renoverade lägenheten och de gör jag inte om ska jag säga. Får man typ 10 chanser på sig att rätta till de som blivit fel men man gör inte det och det blir bara mer fel så får man stå sitt kast. Nämner inga namn.

Ikväll blir det födelsedagsfirande eftersom mamma fyllde år i fredags och nu ska jag ta på mig skorna och knalla iväg till Max och köpa mig ett minimål, chili-cheese och sourcream pepperdip, mums mums :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0