< Till bloggens startsida

Sakta men säkert

DEt går framåt med husbygget trots lite dålig uppdatering här under helgen. Hela helgen spenderade vi med att lägga tak-tegel. Det sista la vi söndag kväll och en timma senare kom regnet, snacka om flyt! Inte en droppe regn har de kommit under hela stomresningen och nu när taket är klart så regnar de på ordentligt. Helt torrt i huset, det måste ju vara ett gott tecken. Får se hurdant vädret blir ikväll ifall vi får upp lite panel, annars blir det att isolera klart alla låga väggar och börja med de liggande reglarna och isolering i dessa. Har ej hunnit få någon byggställning ännu så där väggarna är högre än 2,40 får isoleringen vänta. Bilderna har jag på vanliga kameran, därför har jag ej lagt upp några, är ju betydligt mer tjorvigt att koppla den till datorn och föra över bilderna än att maila dem till sin mailadress, eller kanske är jag bara väldigt slö ;) Känns däremot som att man ej har så mycket socialt liv när man bygger på huset. Först är det jobb hela dagen, sen hem o slänga i sig nå käk och sen vidare till bygget där man är tills de är dags att gå o lägga sig. Inte konstigt man är dödstrött på dagarna. Men om nu vädret kunde ta och slå om kanske man också hade känt sig piggare.

Midsommar närmar sig och då blir det jobb till 17 sen styr jag rallybilen ut till Ale för lite grillning och massa trevligt sällskap. "Tyvärr" missar jag nubben till sill lunchen. Lördag kväll har vi planer med Linus kusiner och bror :) I övrigt kommer vi spika panel hela helgen. 

Nu ska jag börja röra mig hem på lunchen för att gå ut med hunden och slänga i mig lite mat. Ut i ösregnet, trevligt, tur vi köpte ett paraply igår iaf :) 

Kommentarer
Katarina

Hej!

Ni hade väldig tur som fick upp allt tak innan regnet kom. Nu har det ju regnat flera dagar.



Håller med om det du skriver om att man inte har något socialt liv. Vi har hållit på ett år med vårt bygge + ett antal månader innan med att riva stugan som stod på platsen.



Det är tufft att få tiden att gå ihop när man först ska jobba och sedan bygga. Våra barn har tyvärr kommit i kläm väldigt mycket det här året, men nu kan vi snart flytta in lite provisoriskt iaf.

2011-06-22 @ 19:50:24
URL: http://husetvidalven.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0