< Till bloggens startsida

Skön vecka!

Vilken skön vecka jag haft, bara jobbat 3 av 7 dagar, var ledig igår och är ledig hela helgen. Känns inte allt jobbigt att sitta på jobbet idag och förövrigt är det jättelungt, 5 samtal sen jag kom hit för en timma sen. Igår hade vi en riktigt slappardag. Vi var väl båda lite bakis se onsdagskvällen och låg bara i soffan o kolla film heela dagen. Rätt skönt med en sån dag emellanåt. Tvättade våra feta tvätthögar som har legat utspritt i läganheten ett bra tag också, de va skönt att få det gjort. Kom på att jag måste köpa mig en systemkamera. Tror jag skulle ta fler foton ifall jag hade en bättre kamera. Ska önska mig en sån i present och inget annat. Vore kul att ha till husbygget också. Känner mig verkligen slutkört efter allt jobb under julen, är så otroligt skönt att få vara lite ledig nu i helgen. Ska inte gå ut och festa nåt, bara vara hemma med L o R, äta god mat, träna, promenera, gå på isen och grilla korv, äta palt hos mamma på söndag, kanske gå på bio, städa undan julgrejorna, ja det finns ju massor att göra. Däremot känner jag på mig att helgen kommer gå så himla fort och sen är det ny arbetsvecka igen, men man får försöka att inte tänka på det. Till veckan tar vi tag i husbygget igen. Har varit lite segt nu under julen med det. Ska fixa bygglov, kvalitetsansvarig och åka ner till Borlänge för att rita kök mm. Ska bli askul :) 

Nu har jag snart rast, ska gå på Kondis o köpa en macka, hann inte med frukosten i morse. Plus att bilen hade frusit igen så jag fick klättra över från passagerarsidan för att ta mig till förarsätet. Lite roligt det måste ha sett ut i vår lilla bil. Har lite ångest då jag tänker på allt sparande och att man inte kommer kunna unna sig såna saker som man kanske vill. Men jag får söksöka hålla inne på allt onödigt och bara lägga pengar på det verkligen nödvändigaste. Kläder, utgångar, godis, skor mm får vänta helt enkelt, känns lätt värt de. En kopp kaffe på de här då!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0