< Till bloggens startsida

Good girl!

Tycker jag gör ett ganska bra jobb med att uppdatera bloggen nuförtiden :) Förmodligen för att det finns massa kul att berätta angående huset då framförallt. Om en månad fyller jag kärring, 23år, en riktigt gammal tant känns de som. Tyckte de va nyss man fyllde 18 och de va så häftigt haha. Hade tänkt önska mig en systemkamera i present men tror jag bara ska önska mig pengar till huset. Alla små bidrag blir i slutändan mycket. Blir förmodligen inte heller någon sväng till Stockholm i april. Har inte råd att ta semester en hel vecka så Oslo får räcka för den här gången. Lite tråkigt att inte träffa syrran men nu kanske hon kommer upp i helgen iaf :) Tror också att semestern är mer värd till hösten när huset står på plats. Vi börjar känna lite stress och oro över huset och hur vi ska hinna få klart allting tills delarna levereras första veckan i juni. Det vi måste få klart är ju vilken entreprenad vi ska anlita. Det lutar åt att Fiskarheden skickar upp några gubar för att göra stomresningen och sedan anlitar vi någon här uppe till restrerande delar. Pengarna för övrigt bara rusar iväg. Alla småkostnader blir i slutändan en hel del, mer än vad man tror. Men som sagt vi har tänkt ta allt ett steg i taget. Vi behöver inte ha allt precis så som vi vill ha de från början, det är ju också det roliga med ett hus att man kan fixa grejer eftersom. Sen kanske man gör allt precis som man vill ha de för tillfället men man vill ändå göra om efter ett år. Tror det kan vara bra att bo in sig lite innan man gör för drastiska beslut. Som garderober bland annat. Det ingår flertalet garderober i huset och vi har bestämt oss för att ta dessa och vill vi sedan byta så får vi göra det i efterhand. Vita garderober passar till allt ju, typ. Vad mer har jag att berätta? I morse var vi och åt frukost på Quality Hotell med jobbet. Vår "klöver" vann en tävling i julas och vinsten var en hotellfrukost. Det var mumma kan jag säga, avslutade den med en våffla och hjortronsylt ;) Nu har jag lunch, eller admin egentligen, är inge hungrig efter dunderfrukosten. Ska hem om en timma och gå ut med Rambo. Han var jätteledsen när jag gick hemifrån på morgonen, ylade så jag hörde ända till bilen. Stackarn... Såna gånger vill man bara stanna hemma. Men man måste ju tjäna pengar. Tror februarilönen kommer vara min sämsta lön på Telia någonsin. Har gått så otroligt dåligt den sista veckan att jag tappat typ all bonus jag hade chans till. Men man har väl såna månade också. Tråkigt bara då det gick så bra de 2 första veckorna och så rasar allt på 1 vecka. Men snart är de en ny månad. Då får man ta nya tag, på alla sätt. Då bor vi i ny lägenhet och allt. Ska köra igång med hårdträning då också. Det har gått sisådär med den nu på slutet. Har varit alldeles för mycket annat.

Förresten vad tycker ni om dessa golv? Funderar på valnöt eller ljust/vitt golv. Båda assnygga. Frågan är om de blir FÖR mycket vitt med vitt golv?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0